Sztuka współczesna jest świadectwem kreatywności, różnorodności i dynamiki naszych czasów. Chociażby dlatego powinniśmy ją zachować. Ale jak? Dzieło przestało być jedynie fizycznym „obiektem”, stało się hybrydą znaczeń, relacji i procesów, przekraczając utarte reguły. Przewartościowaniu uległy też kwestie autorstwa, reprodukcyjności i trwałości...
Książka prezentuje doświadczenia znanego gdańskiego architekta Andrzeja Macura, związane z konserwacją zabytków na Pomorzu oraz Warmii i Mazurach, a także z ochroną dóbr światowego dziedzictwa kultury w Estonii, Macedonii, Egipcie i Algierii. Autor ukazuje, jak kształtował się jego profil zawodowy, oraz przestawia wybrane projekty, omawiając historię obiektów, wyniki badań architektonicznych, przyjęte...
Czasopismo „Spotkania z Zabytkami” ukazuje się nieprzerwanie od 1977 r. i jest jedynym na rynku polskim periodykiem szeroko popularyzującym ideę ochrony zabytków. Pismo do dziś jest wierne swojej linii programowej - uwrażliwiania społeczeństwa na sprawy dziedzictwa narodowego. Wśród czytelników i szeroko pojętych odbiorców „Spotkań z Zabytkami” znajdują się przedstawiciele służb...
Jest to książka o tym, w jaki sposób dzieła sztuki czy - szerzej - wytwory kultury wizualnej brały udział w walce ideowej, ideologicznej, a nawet wprost politycznej w Wolnym Mieście Gdańsku. Z jednej strony walkę tę prowadzono na froncie polsko-niemieckiego sporu o narodową tożsamość, a w konsekwencji państwową przynależność Gdańska, z drugiej - na froncie wewnątrzniemieckiego sporu tradycjonalistów...
Klasyfikacja budżetowa jest narzędziem standaryzującym ujmowanie wydatków jednostek budżetowych w całym sektorze finansów publicznych. Nie ma jednej uniwersalnej zasady dobierania paragrafów klasyfikacji budżetowej, które można zastosować w każdym przypadku. W praktyce jedna operacja gospodarcza może spełniać kryteria do zaklasyfikowania jej w dwóch lub czasem więcej równorzędnych paragrafach.
W poradniku...
„Współczesne muzeum narracyjne związane jest ze zmianami w muzealnictwie światowym, jakie zaszły na przełomie ostatniej dekady XX wieku i początku XXI stulecia. Do zadań muzeum narracyjnego należą nie tylko zbieranie, konserwacja i przechowywanie oraz prezentowanie i promowanie informacji o zbiorach. Mecenasi lub twórcy ekspozycji wykazują ambicję opowiedzenia związanej z ekspozycją całościowej...