Publikacja omawia zasady korekty elementów faktur, które nie wpływają na rozliczenie VAT, takich jak nazwa sprzedawcy lub nabywcy, adres, NIP. Autor omawia jak w konkretnym przypadku skorygować błąd, jak prawidłowo określać nazwę firmy czy adres na fakturze, czy każdy błąd wpływa na prawo odliczenia VAT u nabywcy. Wskazuje również kiedy należy również wysłać korektę JPK_VAT.
Publikacja kompleksowo przedstawia zasady korekty transakcji objętych odwrotnym obciążeniem w 2017 r. tj., zarówno dostaw towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy, jak i usług budowlanych. Opisane zostały zasady korekty wynikające z udzielenia rabatu, zwrotu towaru, czy poprawy błędu spowodowanego naliczeniem VAT przez sprzedawcę. Przedstawiono także zasady korekty transakcji dokonywanych...
Publikacja w zwięzły i przystępny sposób przedstawia najczęstsze problemy, które zgłaszają płatnicy składek w związku z obowiązywaniem od 2016 r. nowych przepisów o oskładkowaniu umów zlecenia. Za pomocą praktycznych przykładów, zestawień i formularzy, krok po kroku przedstawiona została procedura korekty najczęściej popełnianych błędów w dokumentach zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS w tym obszarze...
"W publikacji kompleksowo omówiono wszystkie problemy związane z korektą VAT w 2017 r. Czytelnik znajdzie w niej informacje:
• kiedy i jak składać korektę JPK_VAT,
• jak korygować deklaracje VAT i informacje podsumowujące,
• jak rozliczyć wszystkie faktury korygujące,
• jak wykonać korektę transakcji objętych odwrotnym obciążeniem,
• jak korygować sprzedaż ewidencjonowaną...
W niniejszej publikacji wyjaśniamy jak rozstrzygać zbiegi tytułów ubezpieczeniowych oraz w jaki sposób korygować ewentualne nieprawidłowości które pojawiają się w dokumentacji ZUS przy ustalaniu zakresu ubezpieczeń zleceniobiorców. Publikacja zawiera także instrukcję, w jaki sposób uzyskać z ZUS informację na temat prawidłowego zakresu podlegania ubezpieczeniom społecznym przez zleceniobiorcę, gdy...
Publikacja omawia zasady korekty dokumentacji ZUS ze szczególnym uwzględnieniem nowych druków, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r. Szczegółowo i przystępnie przedstawione zostały w niej w zasady przeprowadzania korekty błędów w dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej. Publikacja objaśnia kolejne kroki przeprowadzania w programie Płatnik korekty najczęściej występujących błędów - w tym wprowadzonych...
Jednostkom samorządu terytorialnego, które muszą scentralizować rozliczenia VAT, problem sprawia nie tylko przeprowadzenie tego procesu, lecz także rozliczanie VAT po połączeniu.
Informacje na ten temat JST znajdą w naszej publikacji, w której m.in. wyjaśniamy, jak:
- prowadzić dokumentację po centralizacji: faktury, ewidencja VAT, kasy rejestrujące,
- rozliczać sprzedaż oraz dotacje wewnątrz jednostki,
-...
Z początkiem 2016 r. w ustawach o podatkach dochodowych wprowadzono kilka istotnych zmian dotyczących kosztów uzyskania przychodów. Z publikacji Czytelnik dowie się m.in., jak od 2016 roku: rozliczać dla celów KUP niezapłacone faktury, korygować KUP, kwalifikować wydatki związane z obejmowaniem dzieci pracowników opieką. Ponadto opracowanie obszernie omawia: zasady rozpoznawania kosztów uzyskania przychodów...
Po aktualizacji KSR Nr 7 jednostki mają możliwość stosowania pojedynczych, wybranych KSR. Jest to zmiana, która umożliwia jednostkom sektora finansów publicznych włączenie KSR do ich polityk rachunkowości w szerszym zakresie niż dotychczas.
W Poradniku zostały omówione ogólne zasady stosowania KSR i MSR w polityce rachunkowości jednostek. Ponadto wskazano, jak w praktyce jednostki sektora publicznego...
Publikacja zawiera 15 praktycznych instrukcji dla podatników VAT. Dotyczą one transakcji oraz czynności, z jakimi najczęściej spotykają się podatnicy VAT w prowadzonej działalności.
Z książki dowiemy się krok po kroku:
Jak uzyskać status podatnika VAT przy rozpoczęciu działalności i zgłosić rachunki bankowe
Jak skutecznie wybrać zwolnienie z VAT
Jak uzyskać status podatnika VAT po rezygnacji...