Złość, niezadowolenie, agresja, alkohol lub inne środki odurzające, a czasem zwykłe nierozumienie. To wszystko, z czym personel medyczny na co dzień styka się w swojej pracy. Pacjenci w sytuacjach stresowych ulegają emocjom. Z książki dowiesz się czy lekarz może odmówić wykonania świadczenia zdrowotnego wobec agresywnego pacjenta; jak postępować z trudnym pacjentem; jak komunikować się z pacjentem,...
W publikacji „Wzory dokumentów dla placówek medycznych. Dokumentacja
medyczna, ochrona danych osobowych, prawa pacjenta” jest 80 wzorów dokumentów wykorzystywanych przez personel medyczny. Niektóre z nich są wypełnione przykładowymi danymi oraz zawierają wyjaśnienia, jak je prawidłowo uzupełniać.
Książka skupia się na kilku najważniejszych działach tematycznych. Są to:
• dokumentacja...
Przedłużająca się sytuacja pandemiczna wiele osób wyprowadza z równowagi. Ograniczony dostęp do lekarzy i badań, szczególnie w 2020 roku, gdy większość przychodni była długotrwale zamknięta, rodziła frustracje pacjentów. Wielu również w pozacovidowej sytuacji daje upust w placówkach medycznych swoim żalom, złości i nieumiejętności panowania nad emocjami.
Jak wyjść z twarzą z konfliktowej sytuacji?...
Fachowy poradnik dla osób zarządzających rejestracjami w placówkach medycznych.
Omawia w praktyczny sposób najpotrzebniejszych zagadnienia prawne dotyczące organizacji pracy rejestracji i wskazówki dotyczące zarządzania personelem. Podpowiada, jak rozwiązywać problemy najczęściej pojawiające się podczas obsługi pacjentów.
Niezbędnik, który wesprze każdego profesjonalnego kierownika rejestracji medycznej...
Jestem lekarzem z wieloletnim doświadczeniem. Gdy zaczynałam pracę w poradni rodzinnej, nie spodziewałam się, że tak często będę przyjmować pacjentów z chorobą Hashimoto. Wiele informacji na temat tego schorzenia można znaleźć w Internecie. Niestety bywają one nieprawdziwe, wprowadzają pacjentów w błąd lub są niezrozumiałe. Z kolei podczas wizyty u lekarza zwykle brakuje czasu na rozwianie wszelkich...
Rejestracja to pierwsze miejsce, z którym ma kontakt pacjent zwracający się o pomoc. To od sposobu organizacji pracy rejestracji, jakości obsługi i nastawienia osób tam zatrudnionych zależy wizerunek przychodni, budowany na wrażeniach pacjenta. Warto zatem wdrożyć taki system pracy w rejestracji, który umożliwi sprawne zarządzanie zadaniami jednostki. W e-booku omówiono ważne zagadnienia prawne, istotne...
Od 12 marca 2022 r. obowiązuje ustawa o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa. Reguluje ona kwestie udzielania świadczeń zdrowotnych uchodźcom z Ukrainy. Prawo do świadczeń zdrowotnych w placówkach medycznych w Polsce obejmuje osoby, które wjechały do Polski od 24 lutego 2022 r., czyli od początku agresji Rosji na Ukrainę. W e-booku omówiono m.in. najważniejsze...
W dobie panującego wirusa SASR CoV-2 teleporady to preferowana forma kontaktu z lekarzem i pożądana zarówno przez pacjenta, jak i lekarzy. Poinformowanie pacjenta podczas teleporady, czy konieczna jest osobista wizyta u lekarza, zapewnienie poufności i bezpieczeństwa podczas przesyłania cyfrowej dokumentacji medycznej, a także odpowiednie potwierdzenie tożsamości rozmówcy to najważniejsze zasady związane...
Opracowanie wpisuje się w nowy wątek badań nad stworzeniem obiektywnych metod oceny jakości ruchu. Komponenty wskaźnika jakości ruchu mogą być wyselekcjonowane spośród zbioru dowolnych zmiennych, przy zachowaniu odpowiednich założeń i warunków, dlatego wskaźnik ów może stać się miarą postępu w rehabilitacji pacjenta lub miarą doskonalenia techniki sportowej zawodnika. Wskaźnik może się okazać przydatnym...
W skutecznym zarządzaniu chodzi nie tylko o wykreowanie wizji rozwoju w dłuższej perspektywie, umiejętność planowania, delegowania i egzekwowania zadań, lecz także o zaangażowanie i motywowanie pracowników, orientację na pacjenta, a także budowanie świadomości marki placówki.
Współczesny, szybko zmieniający się rynek pracy wymaga refleksji nad własnymi umiejętnościami i nieustannej pracy nad ich rozwojem....