Wizjoner, redaktor, bojownik o kulturę. Maciej Parowski był w Polsce jednym z pierwszych znawców kultury popularnej, który już pół wieku temu bronił fantastycznej literatury, komiksu i kina.
To on był akuszerem cyklu o wiedźminie Geralcie Andrzeja Sapkowskiego. To on skontaktował ze sobą Jacka Dukaja i Tomka Bagińskiego, wskutek czego powstała nominowana do Oscara animowana Katedra. To on, jako redaktor...
Wizjoner, redaktor, bojownik o kulturę. Maciej Parowski był w Polsce jednym z pierwszych znawców kultury popularnej, który już pół wieku temu bronił fantastycznej literatury, komiksu i kina.
To on był akuszerem cyklu o wiedźminie Geralcie Andrzeja Sapkowskiego. To on skontaktował ze sobą Jacka Dukaja i Tomka Bagińskiego, wskutek czego powstała nominowana do Oscara animowana Katedra. To on, jako redaktor...
Uczynił Zajdel z konwencji science-fiction narzędzie do przekazywania swej wiedzy o świecie i do zapisania świadectwa. Trudno dziś jednoznacznie powiedzieć , czy zostawił nam dzieło wieczne lub choćby tylko trwałe. Na pewno dał wzór postawy, która w literaturze bronić się będzie tak długo, jak będą istnieć pisarze, książki i czytelnicy.
Maciej Parowski
Od 80 lat, od momentu obrony ziemi przed najazdem...
Janusz dawał w swych książkach wzór odwagi i dowcipu, miał naturalny talent narracyjny, potrafił spożytkować i naukę, i fantastyczne przygody jako polityczne demaskacje bądź manifesty, w czym przypominał trochę swego mistrza Orwella. Ale też, tak jak Orwell w najlepszych dziełach, demonstrował rzadki pisarski dar trafiania w sedno.
(Maciej Parowski)
„Limes inferior” uznana została przez...
Słuchowisko z muzyczną oprawą to nowa odsłona "Paradyzji" - powieści Janusza A. Zajdla.
"Myśl co chcesz, ale nie daj się na tym przyłapać"
Paradyzja jest kolonią orbitalną zamieszkiwaną przez ludzi pracujących w kopalniach Tartaru. Jej władze są nieufne wobec obcych i nikogo nie dopuszczają do swojego idealnego świata. Ziemianie, pozbawieni od stu lat wiarygodnych informacji o sytuacji mieszkańców,...
Nastolatek Piotrek, wraz z innymi ludźmi, żyje w zamkniętej przestrzeni, składającej się z korytarzy, sal i łączników. Całe dnie poświęca grze na automacie, bijąc kolejne rekordy. Nie zastanawia się, kto i z jakiego powodu uwięził go w metalowym obwarzanku, który można obejść w dwie godziny.
Sytuacja zmienia się, gdy automat ulega awarii i chłopak nie ma szans na dalszą realizację swojej pasji. Zaczyna...