Podatnicy często sprzedają usługi za granicę, co powoduje określone skutki w VAT.
Publikacja wskazuje, jak prawidłowo ustalić miejsce świadczenia takiej usługi, jak udokumentować sprzedaż usługi za granicę, jak zaewidencjonować „eksport usług” za pomocą kasy fiskalnej oraz jak ująć ją w deklaracji VAT i VAT UE.
Zmiany w ustawie o VAT zwane pakietem e-commerce, które zaczną obowiązywać od 1 lipca 2021 roku, są pokłosiem prac Komisji Europejskiej, która dąży do uproszczenia obowiązków związanych z rozliczaniem VAT dla przedsiębiorstw prowadzących transgraniczną sprzedaż towarów lub usług (głównie przez Internet) konsumentom końcowym.
W publikacji m.in.: Zmiany zasad dotyczących niektórych dostaw ułatwianych...
Sprzedawcy często umożliwiają nabywcom płacenie za nabywane towary i usługi w ratach, zwłaszcza w przypadku zakupów towarów i usług o znacznej wartości. W publikacji wyjaśniono na przykładach skutki podatkowe i rachunkowe takiej sprzedaży. Wskazano m.in.:
• jakie są skutki sprzedaży na raty w VAT i podatku dochodowym zarówno po stronie sprzedawcy jak i nabywcy w przypadku, gdy rat udziela:
-...
DLACZEGO LUDZIE KUPUJĄ TO, CO KUPUJĄ
Ta przełomowa książka umieszcza teorię decyzji w centrum marketingu i tłumaczy, dlaczego ludzie kupują to, co kupują. Pomaga zarówno skuteczniej zarządzać marką, jak i zwiększać znaczenie oraz wiarygodność każdego rodzaju produktów i usług. Zawiera liczne analizy przypadków i dogłębnie przetestowane strategie, dzięki czemu pokazuje marketingowcom, jak skupić...
Czy wiesz, jak zwiększyć swoje szanse na skuteczną sprzedaż?
Dobry handlowiec to handlowiec skuteczny. Czyli taki, który doprowadza do odpowiednio dużej liczby rozmów z klientami zakończonych transakcją. Taki, który przynosi swojej firmie oczekiwane obroty. Taki, który jest zadowolony z comiesięcznej wypłaty, zwykle powiązanej ściśle z sukcesami w pracy. Decydując się na wybór tej ścieżki zawodowej,...
"Wiem coś, czego nie wiesz, i chcę się tym z tobą podzielić
Według Forrester Consulting 68 % kupujących B2B woli samodzielnie zdobywać informacje w internecie niż kontaktować się ze sprzedawcami. To dlatego, że - jak twierdzi ponad połowa z nich - przedstawiciele handlowi dostarczają zazwyczaj bezużytecznych materiałów i skupiają się bardziej na formie niż treści. Czy w związku z tym jesteśmy...
Ręce, głowa i serce sprzedawcy
„Ja nie potrafię, nie lubię sprzedawać” - tak mówi wielu z nas. Często także ci, którzy z oferowania innym produktów czy usług uczynili sposób na życie. Znamy narzędzia, potrafimy się nimi posługiwać, jednak nie jesteśmy przekonani albo do oferty, albo do samych siebie. Dodatkowo czujemy, że praca sprzedawcy nie przystaje do naszego wyobrażenia o zajęciu...