#22/2024
W nowym numerze między innymi:
Gest, żywioł, wypowiedź – z kompozytorem Tadeuszem Wieleckim, który w lipcu ukończył 70 lat, rozmawia Adam Suprynowicz.
Jak nie zachwyca, jak zachwyca? O filozoficznym zachwycie nad pięknem sztuki pisze Andrzej Krawiec. Neurologiczne i ewolucyjne podstawy zachwytu kreśli Piotr Podlipniak. O tym, czym się zachwycamy, pisze Karolina Dąbek.
Relacje z festiwali: Biennale Musica, Organy Plus, Szymanowski / Polska / Świat, Festiwalu i Konkursu Lipińskiego, Konkursu Wokalistyki Operowej im. Adama Didura, Spontaneous Music Festival oraz koncertów, m.in. we Wrocławiu, Katowicach i Warszawie, a także spektakli: „Juliusz Cezar” Händla w WOK, „Turandot” Pucciniego w Palermo, „La fiamma” Respighiego w Berlinie.
Recenzje płyt, m.in.: „Girls of the Golden West” Johna Adamsa, Brunello gra „Sonaty wiolonczelowe” Wajnberga, Les Arts Florissants spotykają młodego Bacha, „Sześć sonat na skrzypce solo” Ysaÿe’a w różnych nagraniach., a także nut: utworów chóralnych Kodály’ego oraz książki „Iannis Xenakis: A Moving Father” Mâkhi Xenakisa.
O szaleństwie w operze pisze René Libert. O muzycznej anhedonii, braku przyjemności ze słuchania muzyki, pisze Marcin Kostecki.
Muzyczną pocztówkę z Hamburga przesyła Jolanta Łada-Zielke.