Najnowsza nowelizacja Kodeksu pracy wdraża szereg zmian wynikających z dyrektyw unijnych, tzw. dyrektywy work-life balance i o przejrzystych warunkach zatrudnienia. Wprowadza ona aż 23 zmiany ważne dla pracodawców. Prezentujemy je wszystkie w przejrzystej tabeli wraz
z dokładnym ich wyjaśnieniem. Bądź na bieżąco i sprawdź na stronie 5, co się zmieniło w przepisach Kodeksu pracy.
Stosowanie obrabiarek do drewna nakłada na pracodawcę dodatkowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Dotyczy to zarówno zapewnienia odpowiednich instalacji odpylających, jak i wyposażenia zakładu pracy w urządzenia i systemy chroniące przed wybuchem. Na jakie zagadnienia zwrócić uwagę w czasie instruktażu stanowiskowego stolarza. Na jakie zagrożenia związane z występowaniem czynników niebezpiecznych i szkodliwych narażony jest pracownik stolarni? Jakie są zasady przemieszczania i składowania surowca drzewnego? Jak bezpiecznie obsługiwać maszyny i urządzenia? Zajrzyj do Tematu numeru na stronie 39.