Bezpieczeństwo zakupów zapewnia Nextranet.pl

Kiosk partnerski

4M

Wiedza (nie)umiejscowiona. Jak uczyć o Zagładzie w Polsce w XXI wieku? - ebook

25,00 22,50 zł (zawiera 5 % VAT)

  • PDF (znak wodny)
  • EPUB (znak wodny)
  • MOBI (znak wodny)

Katarzyna Liszka 

09.02.2022

09.02.2022

polski

304

Universitas

978-83-242-6607-4

Opis:

Książka ta jest interdyscyplinarnym wielogłosem na temat umiejscowienia nauczania o Zagładzie w Polsce. W żywym i propedeutycznym namyśle autorzy – teoretycy i praktycy – odpowiadają na potrzebę zdiagnozowania społecznych ram nauczania o Zagładzie w Polsce i barier, jakie ono napotyka. Z tych rozważań wyłania się podstawowe wyzwanie: jak uczyć o Zagładzie, integrując historię polskiego otoczenia Zagłady. Odpowiadając na nie, autorzy analizują usytuowanie nauczania o Zagładzie w programach nauczania i praktykach edukacyjnych, w klasie szkolnej i w edukacji nieformalnej, wskazują przykłady dobrych praktyk i zagrożenia, jakie niesie ze sobą niszczenie pamięci, a także kreślą warunki podmiotowego przyjęcia tej wiedzy.
Fragment recenzji

Książka ma formułę ,,rozmowy” prowadzonej przez znanych w Polsce ekspertów, reprezentujących różne dziedziny nauki i praktyki edukacyjnej: nauczycieli, historyków, socjologów, filozofów, artystów, literaturoznawców i innych. Konstrukcja książki oparta została na nowatorskiej koncepcji badań w działaniu, której jedną z podstawowych składowych jest dialog na temat praktyk edukacyjnych i ich założeń. Tematem tej swoistej konwersacji ekspertów są praktyki edukacyjne rozumiane w kategoriach zaangażowanego działania, analizy tkwiących u ich podstaw założeń oraz ich kulturowo-historycznego umiejscowienia.

[Z recenzji dr hab. Piotra Trojańskiego]

Katarzyna Liszka – dr, adiunkta w Katedrze Judaistyki im. T. Taubego Uniwersytetu Wrocławskiego, absolwentka kulturoznawstwa i filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Zajmuje się problematyką Zagłady, współczesną filozofią, etyką, w tym filozofią żydowską. Jest autorką licznych przekładów i artykułów z zakresu współczesnej humanistyki, w tym monografii Etyka i pamięć o Zagładzie (2016), a także współredaktorką Beauty, Responsibility, and Power: Ethical and Political Consequences of Pragmatist Aesthetics (z L. Koczanowiczem, 2014), Między rozumieniem a porozumieniem. Eseje o demokracji niekonsensualnej (z R. Włodarczykim i L. Koczanowiczem, 2015), numeru „Studia Judaica” pt. Przeszłość teraźniejsza. Reprezentacje koegzystencji polsko-żydowskiej w obrazie i słowie (z M. Silberem, 2019) oraz numeru „Prac kulturoznawczych” pt. Czytanie Margalita (z J. Jezierską, 2020).

Opinie o produkcie


Bądź pierwszą osobą, która doda opinię. Kliknij tutaj.
 
  100% gwarancji satysfakcji Możesz absolutnie bez żadnego ryzyka kupić wybrany produkt z naszej oferty. Chcemy przekonać Cię, że cyfrowe publikacje to przyszłość. Jesteśmy pewni, że ta forma publikacji przypadnie Ci do gustu, dlatego też dajemy 100% gwarancję. Dzięki temu możesz mieć pewność, że albo będziesz zadowolony z naszych produktów... albo zwrócimy Ci pieniądze.
Kup Wiedza (nie)umiejscowiona. Jak uczyć o Zagładzie w Polsce w XXI wieku? - ebook
Forma zakupuCena

Wiedza (nie)umiejscowiona. Jak uczyć o Zagładzie w Polsce w XXI wieku? - ebook

25,00 22,50 zł (zawiera 5 % VAT)
    • PDF (znak wodny)
    • EPUB (znak wodny)
    • MOBI (znak wodny)

Twój koszyk

Koszyk jest pusty.
Czytniki w SUPEROFERCIE

Najchętniej kupowane

  1. 1.Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
  2. 2.Lagrange. Listy z Ziemi
  3. 3.Polonsky Writing for Matura. Wypowiedź pisemna na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym
  4. 4.Mity greckie
  5. 5.Plastusiowy Pamiętnik
  6. 6.Wielka wojna o chipy. Jak USA i Chiny walczą o technologiczną dominację nad światem
  7. 7.Karolcia
  8. 8.27 śmierci Toby'ego Obeda
  9. 9.Idealne dziecko
  10. 10.Złoty wiek. Jak Polska została europejskim liderem wzrostu i jaka czeka ją przyszłość